fredag 1 april 2011

Förgänglighetens skönhet!

Ännu en episod av tulpaner. Jag älskar tulpaner, i alla färgeroch former.
Varje färg har sin plats i vas och rum och det är alltid lika härligt med nya krispiga buketter.
De påannonserar vårens ankomst.
HJIPPI!
Många är vi som har väntat och längtat!
Även som utblommade bjuder tulpanerna ibland på stor skönhet.
Visst händer det att man får med sig inte alltför färsk bukett hem som torkar i sin knopp
eller tappar alla kronblad direkt.
Även tulpaner har sina exemplar!!!
Nu är det även dags för penséerna att göra entré och det känns också härligt.
Jag har fått ner några plantor i krukoroch i helgen är det dags för min stol att få
ny dyna i form av penséer och påskliljor. Mer om det senare.
Tack för att du tittar in. Lämnar gärna en liten kommentar!
Ha en skön fredagskväll alla!

1 kommentar:

  1. Härliga tulpanbilder.Önskar att jag kunnat ta några bilder på mina dubbla röda som nästan var vackrare när dom slagit fullt ut. Glömde det. Håller med Dej om att tulpaner är underbara vid denna tiden Mor

    SvaraRadera