söndag 3 april 2011

Ny stolsdyna!

I fredags inhandlades ytterligare lite vårblommor på ett av stadens plantskolor.
Denna gång endast en påse med minipåsklilja,penséer och murgröna.
Nu har dessa fått sin plats! Den övervintrande stolen har fått ny beklädnad på sitsen. Bokstavligt talat med levande blommönster!
Trodde dock att denna söndag skulle bjuda på lika skönt väder som igår,
men ack vad jag bedrog mig!
Jag trotsade dock disdropparna och den lite kyliga vinden och stövlade ut för att plantera i stolen. Mycket mer iddes jag inte göra.
Har istället ägnat mycket av dagen att klistra in inspirerande tidningsurklipp i min trädgårdsbok. Härligt att bläddra i för att finna på nya idéer!
Hur hittar du nya ideer?

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev! Kollade också igenom lite tidningar idag och fick lite inspiration till trädgårdspyssel....

    Kram Jennie

    SvaraRadera