lördag 9 april 2011

Våååååår!

Den första näpna lilla blåsippan!
Vilken härlig lördag! Solen värmer och blåsten har lugnat sig en hel del sedan igår.
Nu återstår en lätt bris men i rätt hörn av tomten är solen fantastiskt värmande.
Solen gjorde sig till känna tidigt och den väckte mig strax efter 7:00.
Helt okej att bli väckt av solen istället för väckarklocka,eller hur?!
Dagen har inneburit en del vardagssysslor som tex tvätt. Torkning utomhus, yes!
Har tagit en liten titt på ett växthus som jag ska få ta över.
Det blir mitt första och lilla växthus.
Tänker träna på det först innan drömmen om ett stort hemmabyggt växthus slår in.
Nu när vårvärmen kommit på riktigt händer det mycket i trädgården och det riktigt fort.
Jag bjuder här på en bildkavalkad över läget på tomten just nu.

Ser du det lilla biet som hänger i den Ryska blåstjärnan?! Ännu ett litet bi har hittat till det innersta av vårblommorna, den här gången en krokus.

Lev väl i den härliga vårsolen!

1 kommentar:

  1. Johanna Hammarstrand13 april 2011 kl. 12:45

    Hej kära kusin.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Jag har nu också skaffat blogg som du gärna får kika in på, adressen är johannasgoodiebag.blogspot.com
    så kan vi hålla kontakten lite.
    Kramar Johanna =)

    SvaraRadera