tisdag 19 april 2011

Leeedig!

Nu har jag PÅSKLOV och det känns helt fantastiskt!
Det är ljuvligt att slippa ställa klockan på morgonen och extra härligt är det när solen väcker mig på morgonen och fortsätter värma och skina hela dagen.
Det svåra är att prioritera, det är så mycket jag vill orka och hinna med när jag är ledig; rensa i rabatten, tvätta, vila i solstolen, planera vårens sådd och inköp, laga mat, gräva för växthus, shoppingtur med dottern osv osv. Idag blev en ännu en härlig dag med lite av varje.
Det slumpade sig så att jag spenderade dagen med mig själv och det var riktigt behagligt.
Det enda sällskapet var alla fåglar som sjöng serenader för mig hela dagen. Inte fel alls!
Lunchen bestod av en fräsch salladstallrik, helt i min smak!
Arbetet ute på vår naturtomt, som jag valt att kalla den, är ganska omfattande just nu och det är svårt att välja i vilket hörn eller rabatt jag ska börja.
Idag blev iallafall en hel del gammalt höstskräp nerklippt. Jag brukar vänta till våren då jag hört att växten klarar vintern bättre om det gamla får vara kvar.
Dessutom är det mycket roligare att rensa på våren än på hösten, tycker jag!
Det är magiskt att se alla knoppar och blad som spricker upp ur det gamla och vissna växtmaterialet. Jag hittade till och med daggkåpa MED daggdroppe. Daggkåpa är en av de växer som trivs väldigt bra hemma hos oss och blir ordentligt stora. Tur att det också är en av mina favoritväxter!
En ny dag imorgon och då blir det shopping med dottern!

1 kommentar:

  1. Jag önskade dej en bra morgondag när vi skildes igår och vad jag ser så fick Du skön dag naturen.
    Kram från mamma

    SvaraRadera