tisdag 19 april 2011

Tillbakablick!

I söndags var det Vårmarknad i Gunnarstorp. Det har varit julmarknad tidigare och nu var det premiär för Vårmarknad på samma ställe. Dagen var fantastisk, vårsolen sken och jag hade laddat ordentligt för denna dag. Otaliga kvällar framför TV:n med virknål och växtfärgat garn. Mina alster som skulle säljas var virkade blommor i form av broscher och nyckelringar samt fodral av virkade mormorsrutor. Jag hade också med mig några handledsvärme fast säsongen kanske är den rätta. Det roliga med den här dagen var att även min dotter, syster och mamma också ställde ut sina alster. Min mamma gör halmslöjd, syrran (klicka och du kommer till hennes fina blogg) arbetar med textil och gör mycket för de minsta barnen och min dotter hade bakat och gjort godis.
En hel del besökare kom, men inte så värst köpsugna.
Det som lockade var nog det fina vädret och kaffeserveringen i huset bredvid.
Dagen var ändå härlig och energipåfyllande!

1 kommentar:

  1. Åh... en sån där liten blomma skulle jag gärna vilja köpa. Vilka fina färger! Har en grön ullkappa som den skulle pryda perfekt!

    SvaraRadera