söndag 24 april 2011

Tillökning!

Vilken underbar dag! Svårt att gå in när kvällen är här! Jag är jättenöjd med dagen som mestadels har tillbringats ute. Som rubriken skvallrar om så har jag fått tillökning i trädgården, nämligen i form av ett växthus! Jag är glad och lycklig för detta, mitt första egna växthus.
Min stora dröm är ju växthus modell större och nu får jag chansen att prova på ett mindre först.
Sedan tror ju jag i min enfald att det är bara att ställa det där man vill ha det, men det är tur att jag har en man som är realist och noggrann!
Först gräva ur gräsmattan, sedan matta, därefter grus och plattor.
Plattorna fungerar som underlag för ramen som växthuset kommer att skruvas fast i men även som kant runt växthuset så man slipper gräsmattan tätt intill. Grävandet blev ett ordentligt gympass med tanke på alla rötter från rosenhäcken intill.
Jag har lite svårt att vänta på något, jag vill att det ska hända snabbt och lätt och får bita mig i tungan flera gånger och försöka gilla läget och vänta ut det som ska ske.....
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...
Snart fler bilder!

1 kommentar:

  1. Vad kul att se att det händer saker med växthuset Pia! Jag är jätteglad att det kommer till användning :). Kram Malin.

    SvaraRadera