torsdag 3 mars 2011

Inför helgen!

Sitter nöjd vid köksbordet då jag tog mig i städkragen när jag kom hem i eftermiddag.
Intalade mig att det som blir gjort idag slipper jag göra imorgon och på så vis kan jag ta helg DIREKT efter jobbet! Bra va?!
Kan ibland sakna ett större hus som inrymmer både en tvättstuga,
ett hobbyrum och ett andra badrum/toalett men när städning ska
utföras är jag ganska nöjd ändå men vårt lilla.
När skurtrasan är urvriden och städbelysningen släckt och
ersatts av levande ljus brukar jag tända en rökelsesticka och klappa mig på axeln,
"Bra jobbat Pia, nu är det helg!"
Har hittat några favoritrökelser i butiken Guldkorn i Varberg.
Vad gör du för att känna helgstämning?

2 kommentarer:

  1. 33 år har gått.Du var med mej när jag tände
    ljuset idag.Åren går ,men ibland gör det så ont.
    Älskar Dej! Hoppas Du känner det.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Tiden går,men läker inte alla sår! Tack mamma!
    Tänder ljus i helgen!

    SvaraRadera