lördag 12 mars 2011

Tulpankrisp!

Härliga krispiga tulpaner är ljuvligt, tycker jag.
Slog på stort det här veckoslutet och unnade mig tre buntar.
Det svåra var att välja vilka färger jag skulle ha,dock ett i-landsproblem.
Tulpanerna inhandlades på Trädgårdsmästeriet i Faurås som vid
denna tid säljer mycket av egenodlade tulpaner.
Det är en lyx att gå in i deras kallrum och botanisera bland
alla färger och former på tulpaner.
Till slut blev det en ljusrosa, en mörkröd och en blandbukett.
Kvistarna jag plockade igår fick göra tulpanerna sällskap.
De ljusrosa blev fina tillsammans med videkvistarna och de mörkröda
tog sig väl ut med kvistar från kornell.
Frossa på och njut!

2 kommentarer:

  1. Åh... vad fina buketter! De rosa med videkvistar... och röda som ser ut att ha sammetslyster... Köpte också igår, men gav bort. Mörk lila blandade med vita, små blommande vita kvistar och gråa blad av något slag (inte så bra på snittblommor). Tulpanbuketter är mina favoriter, tror jag... och anemoner :) Trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Våren är snart här,det kände jag idag när jag tog en långpromenad.Flera olika fågelläten som att nu är vi här.En runda i min trädgård visade på små,små mörkröda uppstickare.Vårinspirationen får man också när man ser Din blogg med kvistar och tulpaner.
    Mysigt hälsar Mor

    SvaraRadera