söndag 27 februari 2011

Utrensning!

Idag gick min tonårsdotter äntligen med på att sortera hennes garderob.
Sanningen är den att vi gjorde en deal......för att hon skulle få ommålat vid sängen så skulle vi tillsammans rensa garderoben på kläder och annat...
Det gick över förväntan och vi hade en mysig stund.
Jag tror att hon tyckte det var lite kul att gå igenom gamla saker som dagböcker,
vykort, leksaker, slöjdalster m.m.
Vi blev också medvetna om att garderoben behöver fyllas på en del,
så en shoppingdag när ekonomin tillåter....om morsan fortfarande får följa med vill säga.
Ett boktips mitt i all rensning är naturligtvis "Rensa i röran" av Karen Kingston.
En bra och praktisk handbok i hur du kan ta tag i överflödet och onödigheterna
för att sedan känna dig helt uppfylld av ny energi.
Läs den!
Röra är enlig Kingston:
- saker som du inte älskar eller inte använder
- saker som är misskötta eller oorganiserade
- för många saker på alltför liten yta
- allting som är oavslutat

3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att vi hade det mysigt! Och jag vill gärna ha en shoppingdag med dig, bara vi kan dela upp betalningen lite ;)

    SvaraRadera
  2. De där punkterna tål att tänkas på. Bara jag ser dem känns det som att de avger och slukar negativ energi. Vill också ha rent i skrymslen som man slänger in saker i... :)

    SvaraRadera
  3. Tror jag lånade den boken av dig för ett tag sen. Det jobbigaste är att tiden inte riktigt räcker till för den inspirationen man får genom att läsa den...
    Och apropå rensa, finns en loppis i Slättåkra som ska vara fylld med "gamla" grejer, sugen?

    Får snart komma och kolla in det "nya" tonårsrummet med, och kanske få lite fika?? Och du är mer än välkommen att titta in här för en kopp kaffe och kolla in slamkryparen S!!!

    Kram Jennie

    SvaraRadera