söndag 6 mars 2011

Solkraft!

Vilken härlig dag!

Varma solstrålar och nästan ingen vind.

Temperaturen nådde upp i 15-18 grader i solen.
Åååh vad ljuvligt! Tänk vad solen fyller på kraft och energi hos oss.
Jag fick lite kli i trädgårdsfingrarna och tänkte ta mig ut i
trädgården efter lunch och få undan lite löst och visset växtmaterial.
Dess bättre insåg jag att det var ingen brådska med det
utan jag slog mig ner på den näst intill tomma uteplatsen.
Den övervintrade stolen kläddes i filtar och jag slog mig ner,
lyfte nästippen i rätt riktning, dvs mot solen och bara njöt!
Jag tog en runda på tomten, på jakt efter vårtecken.
Den vita syrenens svällande knoppar är vackra i solen.
Det verkar som om snödropparna tar god tid på sig i år.
Lyckligtvis hittade jag en liten tuva som just trängt sig upp genom hård jord.
Välkomna!
Det ska bli spännande att se om mitt ömtåliga Ginkoträd har överlevt vintern.
Vill minnas att förra våren såg knopparna likadana ut och visst kom gröna blad så småningom om än ganska sent. Jag håller tummarna!

Ängeln har tittat fram ur snön och de vissna löven och säger:

Välkommen VÅREN!

2 kommentarer:

  1. Tog en runda i trädgården idag med. Fick räfsat bort massa löv och klippte ner buskar... Härligt! Skulle nog också gjort som du, satt mig en stund och njutit av solen värmande strålar!!

    Kram och tack för en supermysig helg! Systeryster

    SvaraRadera
  2. Ni är så duktiga på att ta underbara bilder.Vad klokt att Du tog Ditt förnuft till fånga och bara slappade i solen istället för att jobba. Härlig bild på stövelkortet.Kan faktiskt se på stövlarna hur Du njuter.
    Mor

    SvaraRadera