söndag 23 januari 2011

Nyklädd!

Nu har tyget legat länge och väl i en plastpåse.
Igår och idag var det dags att låta köksstolarna byta skepnad,
dvs få ny tygklädsel på dynan.
Först ska det gamla solkiga tyget bort med hjälp av mejsel och tång.
Klippa till den nya sitsen och skjuta fast med häftpistol.
Härligt med nytt!
Jag gillar tyget och det passar bra i vår "gamla" stil.
Senare ska även den gamla soffan få nytt tyg.
Det kommer att bli ett grönt som matchar det gröna i stolstyget.
Ska bara skaffa nytt möbelband sen är det bara att gå loss på även den.

Runt vårt köksbordet står tre olika stolar av lite olika träslag och färg men alla med stoppad sits. Jag har valt att klä alla med samma tyg men givetvis hade jag kunnat experimentera med olika tyger också.

Kanske nästa gång!

Må gott!

3 kommentarer:

  1. Läckert! Nu fick jag inspiration, våra matsalsstolar behöver också kläs om. Nu ska jag leta passande tyg.

    SvaraRadera
  2. Solkiga är bara förnamnet, på våra... vill också! Snyggt tyg, härlig kontrast till det gamla. Det händer lite! Haha... det lät som en Ernst-kommentar ;)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev. Var det tyget Du inhandlade på "vår" resa.Ja,nu börjar vårkänslorna spira,man vill göra så mycket.
    Kram mor

    SvaraRadera