söndag 9 januari 2011

In med ljus och hopp!

Nu är så (äntligen) julen utplockad!
Lika härligt som det är att förväntansfullt julmysa och julpynta med det varma röda,
lika härligt är det att plocka undan det.
Nu är det röda pyntet borta, stjärnor, tomtar, röda ljuslyktor m.m.
Känner ett behov av kontrast, ett ljust intryck och vita ljuslyktor.
Nu har det kommit fram och det känns lättare i bröstet och en hoppfull förväntan
om ett ännu bättre år infinner sig.
Jag har några följeslagare utplacerade i huset. Länge har jag älskat änglar och de flesta finns alltid framme, på olika platser i huset, kök som badrum.
De ger en känsla av trygghet.
Jag tror att vi alla har änglar, eller vad du vill kalla det, som följer oss
och skyddar oss och som vi kan be om hjälp vid behov.
Vad tror du?

Korten på bilden är inhandlade på Kreativ Insikt. En härlig butik fullt med eftertanke och omtanke! Titta in HÄR!

2 kommentarer:

  1. Visst tror jag på änglar.
    Dom ger oss styrka att tro på framtiden och
    det som kommer efter.Visst har vi en säskild ängel med oss!
    Kram från Du vet vem.

    SvaraRadera
  2. Tillägg till föregående kommentar.
    Du och Din syster med familj är mina jordiska änglar.

    SvaraRadera