onsdag 5 januari 2011

Nytt år!

Ja, nu befinner vi oss några dagar in på det nya året, 2011.
Tar alltid ett tag innan jag klarar av att få alla siffror rätt. Men, människa som jag är, har jag lätt att anpassa mig. Min tanke för det nya året är att då och då välja tankar, göromål och upplevelser som JAG gillar och mår bra av. Inte bara för att anpassa mig till någon/något annat. Jag tänker fortsätta med min yoga och meditation, det ökar mitt välbefinnande.
Jag ska försöka se vår trädgård som en härlig plats att vara och skapa i utan att för många måsten pockar på min uppmärksamhet.
Det är dags att sänka kraven och känna sig nöjd precis som det är!
Ett svårt mål? Ja, men jag ska försöka!
"De lugna avbrotten behöver vi -
de låter krafterna strömma till för den fortsatta färden."

2 kommentarer:

  1. Goda föresatser, Pia! Yoga är verkligen skönt för båda kropp och själ. Jag och Isak yogade tillsammans imorse. För att inte tala om yoga i trädgården... Då får man två bitar av samma goda tårta. Har du testat?

    SvaraRadera
  2. Yoga i trädgården har bara funnits i min tanke men aldrig praktiserats. Nu ska det ske...eller när snön smält!

    SvaraRadera