lördag 26 februari 2011

Kli i fingrarna!

Vad är det med slutet av februari som gör att jag känner en aning av kli i fingrarna?
Kan det vara den stundande VÅREN!!!
Hoppet tänds och längtan efter nytt liv i form av kraftfulla knoppar och tanigt gräs uppstår.
Har precis blivit medlem i Uppsticklingarna, som är en lokalförening i
Riksförbundet Svensk Trädgård.
De erbjuder föreläsningar, trädgårdsresor och lite rabatt i plantskolor och blomsteraffärer.
Ser fram emot lite nya idéer för årets trädgårdssäsong.
Ett vårtecken för mig är att jag anmält mig till en pilflätningskurs nu i vår.
Behöver nytt vindskydd till uteplatsen då de blåste sönder i stormen för ett tag sedan.
Är också sugen på att göra koner och pionstöd. Pil är ett härligt material att arbeta med,
inte för pilligt och det tar fort form och är inte så tidsödande. Det gillar jag!
Jag har hittat några trädgårdsbloggar som jag länkar till här på sidan.
Kul att bli inspirerad av andra trädgårdsintresserade.
Nu ska jag fortsätta leta inspiration i gamla trädgårdstidningar som
min kära mamma skänkt till mig. TACK!
Tänker samla godbitar i en pärm att sedan plocka fram med
hopp om att stilla kliet i fingrarna!
Väntar på solen och värmen!
Lämna gärna en kommentar om du kikar in här någon gång!

2 kommentarer:

  1. Hej Pia !

    Vilken härlig blogg du har !! Stolarna du klädde om blev kanonfina, Hot Stonemassage är en höjdare (skall till min favoritmassör på fredag) och att göra koner mm i pil har jag alltid drömt om. Det skall bli kul att få följa dig !

    Ha en bra vecka !
    /Isa

    SvaraRadera
  2. Mysig blogg!!!! Hoppas du får en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera