söndag 26 september 2010

Rikedom!

Tänk vilka skatter man kan hitta på nära håll!
Helt naturliga skatter och helt utan kostnad. Det enda du får betala är med din tid.
Jag tycker det är härligt att gå loss på naturens material och försöka skapa något,
om än för ett litet tag bara.
Förgängligheten i sig är ganska magisk också...
Det behöver inte vara så krångligt, gör vad du kan med det du har och låt fantasin styra dig!
Jag hade inte alls tänkt göra nåt arrangemang idag men när jag tog en runda såg jag dessa härliga frukter från fläderträdet, olvonet och bukettapeln.
Till detta passade kärleksörten suveränt och ett och annat rött äpple fick också plats.
Några revor från vintergrönan balanserade den gamla korgen som jag hittade i krukskåpet.
Jag kände mig nöjd när jag slutligen kom in vid halv 7-tiden på kvällen.
Jag kom inte ut förrän vid tre i eftermiddags men det var en härlig höstdag
och framsidan blev rensad så som jag hade planerat.
Gruset framför landet blev hackat ganska fritt från maskrosblad och annat oönskat.
Långa rosenstänglar blev uppbundna och Jon hjälpte mig att få bort alla äpplen som fallit samt de som legat ett tag och hunnit bli både bruna och skrumpna.
Härligt med värkande muskler efter några timmar på naturtomten!

1 kommentar:

  1. Vilka underbara höstbilder.
    Tänk vad det kan bli när skaparglädjen
    sätter fart. Otroligt fint!
    Mor

    SvaraRadera