torsdag 16 september 2010

Sticktider!

Tiden är här!
Tiden att krypa upp i soffan när vinden viner utanför knuten och mörkret faller fort.
Då är det dags att ta fram garnet, stickorna och sist och också minst, pärlorna.
Nya och fler handledsvärmare får form under höst och vintermånaderna. Garnet är Alpackaull och varmt och skönt att ha runt handlederna en kall dag, både utomhus och inomhus.
Har jag väl börjat sticka är det svårt att sluta innan en del är klar.
Nya färger på garn och pärlor till nya ägare eller varför inte till mig själv?!
Har DU tips på nån bra färgkombination?!

1 kommentar:

  1. Ja,tänk om jag hade kunnat tipsa dej om nya färgkominationer, men nu ser jag bara gult...
    som i halm. Rensar långt in på natten. Julmarknad är i sikte . Ska jag anmmäla Dej?
    Mor

    SvaraRadera