söndag 2 maj 2010

Taggig rensning!

En härlig dag för utomhusarbete. Skulle egentligen skrivit på mitt arbete men solen lockade på mig och det blev en härlig dag på min naturtomt som jag valt kalla den.
Vi har en enorm tomt med mycket gräs, ogräs och land.
Mina drömmar är stora men tiden och orken knapp.
Så jag försöker fokusera på ett par saker åt gången och att njuta under tiden. Det är lätt att "måsten" tar överhanden och förvandlar det njutningsfulla till ett tvång.
Idag lyckades jag njuta!
Björkarna fick musöron här i veckan och det betyder rosklippning. Jag fick chansen att visa min man hur man klipper rosor. Eftersom vi har en hel del rosor, både busk- rabatt- och klätterrrosor är det bra om man kan hjälpas åt.
Nu känns det städat och fint bland rosengrenar.
Ser fram emot blomningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar