söndag 25 april 2010

VÅR!!

Om det är någon som tvekar kan jag försäkra att VÅREN ÄR HÄR! När våren är här kliar det i mina fingrar och fröpåsar, småplantor och trädgårdstidningar fastnar lätt på min näthinna.

Årets första lilla projekt blev en blomsterstol. Stolen inhandlad på second hand. Sitsen tog jag bort och satte fast hönsnät istället. Täckte nätet med mossa och även växtduk. Därefter planterade jag penséer, tusensköna och murgröna. Runt sidorna la jag lite mossa för att täcka ev nätskarvar. Pricken över iet blev (nästan bokstavligen) den lilla pilbollen som jag fäste vid ena sidan. Vad tycks?! Själv är jag riktigt nöjd. Placeringen av stolen var ganska given, under äppelträdet utanför entrén.

1 kommentar:

  1. Jag är stolt över dig, mamma, att du har tagit tag i bloggen! ;) Fortsätt såhär så blir det super! :D

    Kram Mysan

    SvaraRadera