lördag 11 juni 2011

Äntligen!

NU är det äntligen här, mitt efterlängtade växthus! Jag har länge längtat efter ett växthus och som av en slump fick jag fatt i ett och nu äntligen står det plats. Jag tror ju i min enfald att det tar väl inte så lång tid att smälla upp ett växthus, men ack, vad jag bedrog mig.... Först av allt skulle det nedmonteras, sedan skulle den nya platsen förberedas vilket innebar gräva, gräva, gräva och därefter matta och fylla på med sand. För att få en stabil grund lades betongstenar i en ram och sedan var det dags att lyfta på stommen. Jag tackar härmed min man och min far för all god hjälp jag fått!
Stommen på plats, glasen i och därefter fylla på med en hel del matjord. Jag satte en extra rad plattor framför huset för att få en bättre yta. Där kunde mitt lilla planteringsbord stå och den fina trätunnan och träkaret som jag fick av min familj på Mors-dag gjorde sig också bra framför mitt odlingshus.
Nu har jag hunnit sätta tomatplantor, gurka, sallad och rädisor och jag väntar med spänning på att få skörda!
Det har också varit hög tid att låta min iron-fairy komma ut i naturen. Jag fick henne av min kära syster i julkapp och lilla Amy har nu fått plats utanför vår ingång under vårt gamla äppelträd. Jag hoppas hon ska trivas hos oss och ge oss mycket glädje!

2 kommentarer:

  1. Jag lovar att du får många härliga stunder i ditt växthus, rena medecinen. Lycka till! Somi

    SvaraRadera
  2. Så fint! Kommer gärna över på en fika i sommar och inspekterar närmare!! Och du är självklart välkommen hit!
    Titti

    SvaraRadera