lördag 17 juli 2010

Mormorsrutor

Nu har jag äntligen blivit moster, för första gången. Min syster och hennes man fick en underbar liten Sixten 28 juni. Ett bra tag inför detta underverk har kvällarna tillbringats framför TV:n med garn i korgen och virknålen i handen. Jag har virkat ett antal mormorsrutor, 80 stycken närmare bestämt. Gick relativt snabbt att virka rutorna, desto drygare att fästa alla trådar som blir!
Vill du veta hur man gör kolla här:
Eftersom jag inte visste vilken sort det skulle bli fick jag välja ganska neutrala färger. Efter tips och råd på Sticka lätt i Falkenberg blev det vitt, brunt, grönt och gult. Själv blev jag nöjd med resultatet och så verkar även Sixten och hans föräldrar.
Jag har själv ett täcke av mormorsrutor som min mormor har virkat. Det täcket ligger på en ärvd fåtölj av mormor. Ett härligt brokigt av restgarner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar