fredag 30 juli 2010

Hylla med uppmaning!

Som ni kanske redan förstår bor jag med min familj i ett gammalt hus,
över 150 år gammalt!
I vissa delar av huset har vi valt att behålla eller plocka fram det gamla, i form av bjälkar eller tegelvägg. I köket har vi plockat fram just en bit tegelvägg.
Här står ett litet sideboard och ovanför på väggen av tegel hänger
en tavellist som jag laserat och slipat lite på.
Just för att få den gamla känslan.
Hyllan tjänar just nu som en slags plats för uppmaning.
För tillfället är uppmaningen LEV!
Paulo Coelhos bok "Livet" förstärker med utvalda citat.
Ibland behöver iallafall jag en extra uppmaning om att just leva,
att vara här och nu i mitt liv. Inte alltid så lätt, eller hur?!
Jag passar på att skicka med ett citat ur Coelhos bok:
"Lyckan är ibland en välsignelse,
men vanligtvis är den en erövring.
Det magiska ögonblicket hjälper oss till förändring
och får oss att ge oss ut i sökandet efter våra drömmar."
(ur "Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar