fredag 14 september 2012

Stillhetens lov

Det är fredag och just ikväll är huset stilla och tyst förutom de ljud jag själv väljer att lyssna på. Resten av familjen är nämligen på konsert med Kapten Röd på Liseberg, vädret till trots.

Det händer i och för sig att jag är ensam hemma ett par timmar nån kväll då och då men sällan eller aldrig att det är en fredag. 

Vad gör jag då en kväll på egen hand? Tänder ljus och njuter av egotid, som jag tror är viktigt för alla att ha ibland. Det är viktigt att inte glömma bort sig själv mitt i livet, lyssna på sina egna behov, även om det bara handlar om en promenad, lyssna på favoritartisten på högsta volym eller läsa en bok. 

Viktigast av allt är att stanna upp då och då och reflektera över sina behov och önskningar.
 Ibland behöver vi hjälp och guidning, ibland är man klarsynt och klokt helt på egen hand. 
Oavsett vilket, ge dig själv ett ögonblick av din tid......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar