lördag 22 september 2012

Kryzza på!

Lördag igen och jag sitter bänkad vid köksbordet, laddad med penna, block, och Macen!
Nu kör vi!

Vi börjar med L2
Alla dessa dansband, men med lite letande och hjälp av Anders med albumtiteln så måste det bli STANLEY som i Sten & Stanley

Nu en trippel:
V9 ALLAN Edwall
L5 RASMUS
V16 LUFFEN

V1 Artistnamnet är visst BASSHUNTER och Boten Anna var en "plåga" under 2006. Basshunters riktiga namn är Jonas Erik Altberg och han är ju född i Halmstad. En rolig grej var att när jag och min mor pilgrimsvandrade i Spanien så spelades just denna låt, på svenska, på ett café där vi drack dagens första kaffe

L3 UTE som i Blåsippan ute i backarna, tack Kyrkoherdens tankar

Nästa adress fick jag leta på nätet efter; L13 blir MAX och L7 HANSEN.

V6 The CLASH spelar låten London Calling.

Nu blir det paus och kaffe!

Andra delen inleder med L1 och ordet är BACKAFALL ur Flickan från Backafall.

V8 Jan Malmsjö sjunger en sång ur filmen Släpp fångarna LOSS, tror jag!

L14 OF och V13 ME som i All of me, why don´t take all of me.

V15 EVA Eastwood sjunger Han är kung, Den fick jag också leta efter. Lite klurigt idag, tycker jag.

L11 var Killing me softly men i svensk text vilket då blir Sången han sjöng var min egen, EGEN blir ordet som ska in i rutan.

V12 sjöng AMY Winehouse låten Rehab.

Vi går i mål med V10 som spelade "34:an" och ordet HUS ska in på den adressen.

Det är allt lite stressigt att blogga samtidigt som man löser krysset men också lite kul. Det var allt några svåra frågor idag, speciellt när åldern på låtarna är lite högre.
Hoppas det gick bra för er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar