söndag 18 mars 2012

Före och efter....

Blev lite besviken idag när jag vaknade och förstod att det inte skulle blir riktigt en sån fin vårdag som jag hade hoppats på. Jag hade nämligen planerat en lång arbetsdag utomhus, med härligt trädgårdsarbete! Istället var det dimmigt, fuktigt i luften, cirka 5-6 plusgrader och vindstilla. Jag trotsade dock detta och gick ut strax innan lunch och blev faktiskt kvar ute till en bra bit in på eftermiddagen. Det var faktiskt helt okej även om solen inte ens gjorde det minsta försök att spricka igenom.
Jag tog itu med ett av äppelträden och fick mycket god hjälp av sonen som gick lös med grensågen. En rejäl urklippning blev det, bort med alla vattenskott (kanske inte så klokt). Vi får väl se om det kommer några frukter i sommar eller om alla fruktämne är bortklippta ; ) Jag fick upp den nya dörrkläppen jag köpte i Halmstad förra helgen i en relativt ny affär där, Udda Tina. En jättemysig affär med skön atmosfär och fina grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar