söndag 8 januari 2012

Framåt!

Nu har det gått några dagar in på det nya året och jag har faktiskt lyckats känna mig ledig. Jag har lite svårt ibland att koppla av utan känner en massa måsten, mest ifrån mig själv. Framför allt efter nyårshelgen har jag hittat både lugn och lite inspiration för det nya året. Häromdagen, då det faktiskt var lite vinterkyla, tog jag och sonen en liten promenad runt åkrarna. Vattenpölarna hade fryst till is och de gyttjiga grusvägarna hade fått en stadigare och hårdare yta att gå på. Det var alldeles vindstilla och vi gick och myste och småpratade. Det var kul att leta stora stenar som man kunde kasta på isfläckarna för att se hur vattenbubblorna rörde sig under ytan. Ibland studsade stenen bara vidare över isen. Vi gick i sakta mak och just denna dag hade jag kameran med mig. Vid ett tillfälle skulle jag fota över åkern mot en liten stuga och i kameralinsen fick jag syn på tre rådjur! Det går med nöd och näppe att se dem på bilden.Imorgon börjar jobbet igen efter en lång ledighet. Jag måste erkänna att jag har lite jobbångest men vet att det kommer att kännas som vanligt efter bara några dagar.
Nytt år=nytt hopp!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar