söndag 8 augusti 2010

Växling...

Gick en liten runda, som så många gånger förut, på vår naturtomt. Tittade på vår rosenportal och insåg att näst intill alla rosor var utblommade, så när på en och annan Louise Odier.
Ögat drogs till singelgången där rosenblad hade fallit. Intill låg ett litet grönt äpple.
Sommar möter höst!
Är det så, att hösten är i antågande? Den känslan får jag när jag går runt på tomten. Luften känns högre och friskare, många växter har tappat sin blomning och fångar istället upp sensommarens regn på sina blad.
Känslan förstärks av att jobbet är i startgropen, på onsdag kör det igång!
Det känns helt okej att börja jobba igen faktiskt.
Jag försöker intala mig själv att goda lata och varma dagar behöver inte vara över för att jag börjar jobba.
Jag måste lära mig att ta vara på de sena eftermiddagarna och kvällarna som kommer framöver. För visst kan både augusti och september bjuda på härligt sensommarväder?!
"Ingen dag är den andra lik.
Var morgondag för med sig sitt eget mirakel,
sitt magiska ögonblick
då gamla världar förstörs
och nya stjärnor skapas."
ur "Livet-utvalda citat" av P. Coelho

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar