torsdag 30 juli 2009

En regnig dag

Det var riktigt spännande att sätta sig att blogga lite igen, nu som nybörjare. Dagen idag har bjudit på matshopping, i och för sig tar det mer än det bjuder. Äta bör man!! Vädret har låtit mig stanna inne idag, riktigt skönt faktiskt! Jag har fortfarande semester, en vecka ungefär innan arbetslivet inom skolvärlden tar vid igen. Mitt bästa tid på dagen är när frukosten är avklarad och jag fixar till mig en god kopp kaffe och sitter vid köksbordet alt. utomhus och njuter av lite stillhet. En trevlig tidning upptill är aldrig fel. Sitter jag ute lyssnar jag gärna till porlet av min lilla minidamm i form av en zinkbalja. Min man har efter många turer fått tag i en liten pump som transporterar runt vatten genom min lilla fina fisk som jag fått av min mormor. Är inte vattnets porlande ljud helt underbart, så säg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar