lördag 27 april 2013

Besök


Satt en liten stund i mitt lilla växthus och löste Melodikrysset i efterhand då vi varit hemifrån i stort sett hela dagen. Solen sken denna sena eftermiddag/kväll och fågelkvittret 
nådde in genom växthusglaset. 
Plötsligt, som från ingenstans, kommer en liten vit och spröd fjäril med lila kontrastlinjer neddansande på tangentbordet mitt i krysslösandet! 
Den satt stilla ett tag och vingarna rörde sig långsamt. Känslan inombords var varm och lite magisk för jag kände att den var där av en speciell anledning. 



Jag sökte lite på nätet vilket budskap fjärilen står för. 
http://www.thelight.se/symboler.htm stod följande förklaring:

Det här är ett starkt tecken på en
ny början på ett högre plan.
 Precis som fjärilen
 kommer fram ur sin kokong,
 kan det betyda att du träder fram
med en ny skönhet och en ny medvetenhet
 att du går in i en period av
pånyttfödelse och transformation.

Fjärilen är en mycket gammal symbol
för själen och till och med för själva livet.
En fjäril kan också symbolisera glädje
och lycka.

Det sägs också att en fjäril är ett budskap från någon som gått bort. I vilket fall som helst, lät jag fjärilen sitta kvar en stund innan jag bar ut den och flyttade över den till en solgul pensé samtidigt som jag tackade för besöket.


2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad kul att du postade detta på FB - för nu hittade jag också hit! *ler* Vackert skrivet!

    Kram

    SvaraRadera