lördag 28 april 2012

Kryssa på!

Då var det dags! Datorn är laddad och kaffet är upphällt!

Första adressen är V1 där en yrkestitel ska in. Anders spelade barnvisan Borgmästar Munte, så BORGMÄSTARE är ordet.

L4 eftersöktes Just D:s version av låten och det är ju TRE GRINGOS som passar in där. Anders spelade Rallygängets version som då heter Omelangos

V8 Olrogs melodi Vi har varit på TURNÈ.

L6 BAO spelar Ljuva drömmarnas orkester och sångerskan är ju HELEN Sjöholm. Hon sjunger nog med Tommy Körberg.

L1 Låten heter River of Dreams men man kan tro att den heter In the middle of the night. Han som sjunger är BILLY JOEL född i New York 1949.

V5 Här var ju tvungen att googla då opera är inte riktigt min grej även om musiken kan vara rätt befriande att lyssna på. Jag har skrivit LA BOHEME här då jag fick lite hjälp av Anders med Rolando Villazon.

L3 Filmmusik brukar kunna ställa till lite problem men med hjälp av de bokstäver som redan finns i krysset så borde ordet ÄVENTYR vara det som söks och då tänker jag på om det kan vara Tintins äventyr. Vi var och tittade på den hela familjen, dock inte 3D. Kul, spännande och äventyrlig film!

V10 under låt med Enya och detta stycket heter May it be och är såklart från filmen Sagan om RINGEN.

V7 Galenskaparna och After Shave sjunger om Bengt Erik Gran och ursprunget är ju YMCA med Village people.

L2 en svensk sångerska med namnet REBECKA Törnqvist. Sjunger här Good thing. Bra tycker jag!

V9 OLA sjunger sin nya singel I´m in love. Not my kind of music!

L11 ...."Teddybjörnen Fredriksson, hans NOS, den var av garn....."

Vi går  i mål på V13 och V12 med La bamba med LOS LOBOS. Ursprungligen Ritchie Valens låt. Han avled i en flygkrasch 1959 endast 17 år gammal. Med på planet var också Buddy Holly som dog 22 år gammal. Unga musikikoner där deras musik fortfarande lever kvar.

Detta var mitt första blogginlägg parallellt med melodikrysset. Kul!
Ha en skön lördag!
Kraaaam!










1 kommentar:

  1. Kl är 22.oo
    Kollar bloggar som Ni skriver.Oj...jag blir full i skratt.Där ligger ju hela facit på Melodidikrysset som jag inte hann med idag.
    Kram från Mor.

    SvaraRadera