onsdag 22 februari 2012

Latmaskar...

Är lyckligt lottad med sportlov den här veckan. Jag kan lätt bli stressad av ledighet. Det är mycket som jag borde göra, inte minst med och för mina barn. Den här veckan har dock blivit en riktig lat vecka och det är precis vad jag behöver just nu. Återhämtning och påfyllnad av energi och lust. Som tur är gillar barnen att lata sig också och nu inför andra halvan av veckan har jag börjat acceptera och tycka det är okej med lathet.Att pigga upp sig med en god fika, en liten shoppingtur, filmmys mitt i veckan och en runda i trädgården, har varit mitt recept. Stegade ut i snön runt huset på jakt efter vårtecken. Jag hittade några men kunde också konstatera att mycket is, snö och vatten behöver sjunka undan innan den verkliga vårkänslan infinner sig. Än så länge är det mycket vatten stående i rabatter och gräskanter. Nu välkomnar jag solen och värmen!

1 kommentar:

  1. Låter superhärligt! Längtar tills mina barn är lika stora (och lata) som dina! Syns snart

    kram
    Titti

    SvaraRadera