onsdag 6 juli 2011

Vindfläkt!

Njuter ni av sommarljumma vindar? Det gör jag. Idag var det dags att göra klart ett litet sommarpyssel till vår egen trädgård. Har nämligen gjort fyra stycken innan som jag gett bort och nu var det dags att låta vinden fläkta i en egen "vindstrut". Jag fick nämligen för mig att jag sett en vindmobil i en trevlig trädgårdsbok men den fanns inte att finna så då fick fantasin träda in. Gamla sparade tygbitar finns det gott om så det var bara att tänka ut en färgkombination.
Har tidigare gjort två i ljusa linne- och spetstyger, en i mestadels rött och en annan i pastellfärger.
Så här blev vår egen. Den är såklart trevligast att titta på när vinden fläktar lite lagom mellan tygremsorna.
Lev väl i den ljumma sommaren!

1 kommentar:

  1. Jag är så glad över min vindflöjel,kanske jag flyttar den ibland för att se hur vindarna beter sej. Mamma

    SvaraRadera