fredag 3 december 2010

Fredag!

Nu var det fredag...igen, även om det på måndagar kan kännas som en evighet till nästa helg.
Julstöket och julstressen har drabbat mig, som många år förut.
Jag har lätt för att stressa upp mig över att saker och ting ska vara på ett särskilt sätt. Jag vet att allt behöver inte vara perfekt och jag tränar ständigt på att känna mig nöjd med det som är. Ibland lyckas jag, ibland inte.

Just nu, just idag känner jag mig ganska lugn. Sitter för tillfället med en kopp te,några eftermiddagsskorpor och har tänt adventsljuset och känner mig ganska tillfreds.

Helgen bjuder på en familjetripp till Helsingborg med lillasyster och hennes familj.
Det ska bli jättemysigt!
Jag ser fram emot julmarknaden i Helsingör och hotellfrukosten m.m.
Ett miljöombyte passar bra just nu.
Skönt att åka hemifrån för en kort tid, strunta i städningen och matlagningen
och tvätten framför allt.
Ha en go helg alla!

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det här med att allt ska vara så bra,lite kontroll.Men nu önskar jag att Du o Din familj med syster o familj ska njuta av en härlig helg i Hels o Danm.Jag håller ställningarna så Ni får igen lite av det Ni lagt ut.God Tur för oss alla!!
    Mor

    SvaraRadera